خريد انواع ميناكاري اصفهان

خريد و فروش انواع محصولات

خريد انواع ميناكاري اصفهان

۱۰۸ بازديد

با ما همراه شويد و بدون سفر به شهر زيباي اصفهان انواع مينا كاري اصفهان را با قيمت بسيار مناسب و ارسال رايگان خريد نماييد.

هنر ميناكاري و طروف ساخته شده با اين هنر ارزشمند از جدابيت خاصي برخوردارند و براي بهتر شناختن اين هنر گرانقدر با ما همراه شويد.

مشكل بتوان گفت از چه زماني هنر ميناكاري در ايران رواج گرفته است زيرا از روزگاران پيش از عهد صفويه (سده دهم هجري) نمونه هايي از ميناكاري در دست نيست و از دوران صفوي هم نمونه هاي قابل ملاحظه اي بر جاي نمانده است. لكن در دوران قاجار ميناكاري به مقدار كم وجود داشته و اشيايي مانند سرقليان و كوزه قليان و كوزه و بادگير قليان را ميناكاري مي كرده اند. در دربار پادشاهان قاجار مخصوصاً ناصرالدين شاه كه قليان كشيدن از سرگرمي هاي او بوده  قليان هاي ميناكاري شده وجود داشته است. همچنين در خانه هاي اشراف و بزرگان آن عصر نيز اين قبيل اشياء ميناكاري شده موجود بوده است. اشياء ديگري مانند كمربند ، آفتابه لگن ، انفيه دان ، گلابپاش ، گوشواره ، اشكدان و قوطي سيگار ميناكاري شده نيز موجود است .

در كتاب "بررسي هنر ايران" اثر پروفسور ارثراپهام پوپ درباره ي هنر ميناكاري چنين آمده است:

«مينا كاري هنر درخشان آتش و خاك است، با رنگ هاي پخته و درخشان كه سابقه آن به 1500 سال پيش از ميلاد مي رسد و ظهور آن بر روي فلز در طول سده ي ششم تا چهارم پيش از ميلاد و پس از سال 500 پيش از ميلاد مشاهده مي شود. هنر ميناكاري در ايران بيش از نقاط ديگر تجلي داشته  و يكي از نمونه هاي قديمي آن  درعهد صفويه توسط شاردن جهانگرد فرانسه ذكر شده است كه قطعه ي مينايي از كارهاي اصفهان بوده، مشتمل بر طرحي از پرندگان و حيوانات بر زمينه گل و بته به رنگ آبي كم رنگ و سبز و زرد و قرمز.»

در مورد سابقه ي هنر ميناكاري در ايران لئوبرونستين و اروين مرگوليسErwin Margulies يادآور شده اند كه سابقه اين هنر در ايران به زمان اشكانيان و ساسانيان مي رسد؛ ولي استفاده از آن در آغاز اسلام ، تا پيش از حكومت ايلخان مسلمان مغول ، غازان خان (694 تا 703 هجري) روشن نيست. پادشاه در مدت كوتاهي به علم شيمي دست يافت و بر خلاف پيشينيان كه مبالغ هنگفتي در راه پيدا كردن اكسير صرف مي كردند ترجيح داد كه دانش و مساعي خود را صرف هنر ميناكاري نمايد.

 

ميناكاري اصفهان

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.